Uit De Marge vzw zoekt een medewerker personeelsadministratie (halftijds) & een medewerker vzw-administratie, boekhouding en verzekeringen (halftijds)

(mogelijkheid tot combineren van deze functies binnen een voltijds regime)


Uit De Marge vzw ondersteunt jeugdwerk en jeugdbeleid met kinderen en jongeren in een maatschappelijk kwetsbare positie.

Het zet zich op de eerste en de tweede lijn in voor het jeugdwelzijnswerk en ijvert voor de rechten van kinderen en jongeren in een maatschappelijk kwetsbare positie door maatschappelijke verandering. Dat realiseren we door het jeugd(welzijns)werk te ondersteunen in zijn diversiteit en via beïnvloeding van het jeugdbeleid. Daarbij wordt steeds de nadruk gelegd op de emancipatie van kinderen en jongeren.

Als medewerker personeelsadministratie en/of medewerker vzw-administratie, boekhouding en verzekering werk je onder rechtstreekse aansturing van de zakelijk coördinator van de organisatie.

Heb je kennis van algemene en specifieke thema’s die te maken hebben met personeel en vzw-wetgeving, schrikt een uitdaging je niet af en sta je te popelen om aan de slag te gaan?

Dan ben jij misschien de nieuwe collega die we zoeken.

Voor onze personeelsdienst zijn we op zoek naar een nieuwe collega die gebeten is door alle HR-materies.

Takenpakket medewerker personeelsadministratie

  • Je staat in voor alle administratieve handelingen tijdens de tewerkstelling van medewerkers: indiensttreding, opvolging tijdens de periode van tewerkstelling en uitdiensttreding
  • Je volgt de evolutie in de sociale wetgeving om de personeelsadministratie correct uit te voeren
  • Je staat in voor invullen en opvolgen van alle sociale documenten en zorgt voor een correcte en tijdige administratie van alternatieve tewerkstellingsvormen/subsidievormen
  • Je beheert cijfermateriaal m.b.t. loonkosten, maakt overzichtsbestanden op, volgt indexeringen, anciënniteit en andere wijzigingen op
  • Je klasseert documenten, houdt dossiers en archieven bij
  • Je assisteert bij het uitbouwen van een actueel en vooruitstrevend personeelsbeleid door middel van rapportering binnen de personeelsadministratie
  • Je ondersteunt en begeleidt alle medewerkers bij allerhande praktische en administratieve vragen m.b.t. tewerkstelling
  • Je bent samen met de zakelijk coördinator het aanspreekpunt voor externe contactpersonen inzake personeelsadministratie (sociaal secretariaat, VDAB, RVA, mutualiteiten, …)
  • Je werkt nauw samen met je collega’s die instaan voor de vzw-administratie, verzekeringen, boekhouding en facilitaire diensten

Takenpakket medewerker vzw-administratie, boekhouding en verzekeringen

  • Je staat in voor de algemene administratie van de vzw
  • Je staat in voor de correcte en tijdige aangifte/opvolging betreffende verzekeringen
  • Je staat samen met je collega van de boekhouding in voor het inboeken van inkoop- en verkoopfacturen; het inboeken van financiële kas- en bankverrichtingen; Afsluit boekjaar, …
  • Je staat in voor de implementatie van een nieuw boekhoudsysteem Exact Online en zorgt samen met je collega’s voor de correcte overdracht van gegevens van het oude- naar het nieuwe boekhoudprogramma
  • Je staat in voor de ledenadministratie en webshop
  • Je staat in voor de opmaak van een preventieplan en bent bij voorkeur ook de preventie-adviseur (je bent bereid hier een opleiding voor te volgen)
  • Je staat samen met je collega en de zakelijk coördinator in voor de opmaak van een efficiënt en secuur zakelijk/financieel beleid
  • Je beheert cijfermateriaal m.b.t. loonkosten, maakt overzichtsbestanden op, volgt indexeringen, anciënniteit en andere wijzigingen op
  • Je klasseert documenten, houdt dossiers en archieven bij
  • Je assisteert bij het uitbouwen van een actueel en vooruitstrevend personeelsbeleid binnen een vzw structuur
  • Je ondersteunt en begeleidt alle medewerkers bij allerhande praktische en administratieve vragen m.b.t. vzw wetgeving
  • Je bent samen met de zakelijk coördinator het aanspreekpunt voor externe contactpersonen inzake vzw-wetgeving
  • Je werkt nauw samen met je collega’s die instaan voor de personeelsadministratie, boekhouding en facilitaire diensten

Profielvereisten

Uit De Marge vzw voert een gelijkekansenbeleid. Kwaliteiten van mensen zijn doorslaggevend.

Kennis en inzicht Algemeen

  • Je voelt je betrokken bij de missie en visie van Uit De Marge vzw en draagt deze mee actief uit.
  • Je beschikt over een grondige kennis van sociale wetgeving en loonadministratie en een interesse in sociaal ¬ juridische ontwikkelingen
  • Je hebt inzicht in en kennis van het overheidsbeleid m.b.t. tewerkstellingsvormen en vzw-structuur
  • Je beschikt over een grondige kennis van de meest courante software toepassingen

Kennis en inzicht specifiek verbonden aan de functie:

personeelsadministratie

  • Je kan vlot werken met Excel en overige programma’s gelinkt aan deze functie
  • Je bent gebeten door (personeels-)administratie in al zijn vormen
  • Je hebt minimaal een secundair diploma (secretariaat, bedrijfsorganisatie, boekhouding, …) of gelijkwaardige ervaring in die richting
    • Je beschikt over min. 2jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie

Vzw-administratie en Boekhouding

  • Je kan vlot werken met Exact Online, Excel en overige programma’s gelinkt aan deze functie.
    • Je ervaring met Exact Online beschrijf je duidelijk in je cv
  • Je kan ook de nodige extracomptabele zaken uitvoeren
  • Je bent gebeten door vzw-administratie en boekhouding in al zijn vormen
  • Je hebt minimaal een secundair diploma (secretariaat, bedrijfsorganisatie, boekhouding, …) of gelijkwaardige ervaring in die richting
    • Je beschikt over min. 2jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie
  • Je hebt kennis van preventieplannen en kent de functie van preventie-adviseur of bent bereid je hierin te verdiepen en je op te leiden

Vaardigheden

  • Je bent in staat om voorbereidende, ondersteunende en uitvoerende werkzaamheden op zelfstandige basis uit te voeren en dit op een correcte en nauwkeurige manier op te nemen
  • Je bent anderzijds ook een echte teamspeler en kan goed samenwerken met zowel collega’s als externen
  • Je hebt oog voor detail
  • Je bent verantwoordelijk voor het anticiperen op, opmerken, melden van en inspelen op onregelmatigheden
  • Je bent betrouwbaar, nauwkeurig, proactief en assertief
  • Je bent een kei in het naleven van gestelde termijnen en in het efficiënt organiseren van  eigen werkzaamheden
  • Je bent in staat om snel gegevens te verwerken volgens de bijhorende procedures en
  • Je hebt een zeer ordelijke administratie en een bijzonder vertrouwelijke omgang met dossiers en informatie
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling, bent klantgericht en  je kiest steevast voor dialoog met de betrokkenen.
  • Je gaat op zoek naar de juiste oplossing bij problemen en gebruikt de beschikbare klankborden binnen de organisatie
  • Je hebt een bijzonder sociaal inlevingsvermogen, de nodige discretie en vertrouwelijkheid en kan daarbij diplomatisch optreden

Houding

  • Je hebt een sterk geloof in een diverse samenleving met aandacht voor zij die zich in een maatschappelijk kwetsbare situatie bevinden
  • Je hebt een sterk inlevingsvermogen en gaat oplossingsgericht te werk
  • Je neemt initiatief, werkt planmatig en bent proactief ingesteld
  • Je bent stipt, discreet, respecteert deadlines en gemaakte afspraken
  • Je bent flexibel en je kan vlot schakelen tussen verschillende taken
  • Als persoon ben je loyaal, betrouwbaar, respectvol en integer
  • Je beschikt tevens over een degelijke dosis stressbestendigheid en een grote leergierigheid
  • Occasioneel weekend- en avondwerk schrikken je niet af

Wij bieden

  • Een halftijds of voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een correcte verloning op basis van ervaring en opleiding volgens barema binnen PC 329.01
  • relevante anciënniteit kan meegenomen worden, maar strekt zeker tot aanbeveling
  • Een uitdagende opdracht in een dynamische organisatie met een duidelijke maatschappijvisie
  • De nodige interne en externe vormingen om de functie ten goede uit te voeren.
  • Tussenkomst woon-werkverkeer, gsm(-abonnement) en laptop
  • Standplaats Antwerpen, Genk of Gent 

Praktisch

  • Voor meer informatie over Uit De Marge vzw of deze functie contacteert u
  • Solliciteren via mail met motivatiebrief en CV, ten laatste op woensdag 10 augustus, naar frederic.de.weirdt@uitdemarge.be en marina.hanot@uitdemarge.be
  • Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden tussen 16 augustus en 31 augustus 2022
    • precieze data en uren worden doorgegeven aan de weerhouden kandidaten
  • Weerhouden kandidaten krijgen voorafgaand hun gesprek tevens een schriftelijke proef die peilt naar de nodige kennis betreffende bovenstaande job vereisten
  • Indiensttreding: zo snel mogelijk

Wil je dit delen?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Deelnemen aan een vorming?

Op zoek naar nieuwe inzichten en handige tools om beter met je gasten aan de slag te gaan?
Wil je jezelf verrijken met een vorming, intervisie of een cursus?
Dan ben je vast benieuwd naar ons vormingsaanbod.